Jag äger

Jag ska börja läsa mia törnbloms bok -du äger-,  en bok om självkänsla och självförtroende. Som många andra tjejer har jag väldigt dåligt självförtroende och självkänsla och min morsa säger att den där boken hjälper väldigt mycket, så nu ska vi testa :)
någon som har läst den?

Med låg självkänsla spelar det ingen roll om vi får alla rätt
på proven, är ihop med coolaste killen i plugget eller
vinner SM-guld i fotboll. Vi kommer alltid att vara rädda för
att misslyckas. Och vi kommer aldrig att känna oss nöjda
trots våra framgångar. Så dumt, eller hur?
Varenda unge får idag lära sig hur viktigt det är att
äta rätt, träna kroppen, göra läxorna och borsta tänderna.
Men sällan pratar vuxna om hur viktigt det är att vi
sköter vår inre kondition - självkänslan.
För precis som med idrott är självkänslan något som går att
träna upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0